Horváth Jácint

Önéletrajz, politikai pályafutás

2018. március 04. - Horváth Jácint

Négy éve csatlakoztam a Demokratikus Koalícióhoz mivel úgy éreztem, hogy a párt programja, az általa képviselt modern európai Magyarország víziójának megvalósítása érdekében szeretnék közéleti szerepet vállalni. 2014 óta vagyok Nagykanizsán helyi önkormányzati képviselő. 2015-ben lettem tagja a DK delegáltjaként az Európai Unió Régiók Bizottságának, mely az Unió egyik fontos, helyi döntéshozókból álló szervezete.

Hiszem, hogy politikám egyik legfontosabb feladata az esély megteremtése arra, hogy bármilyen sorsú családba is születik valaki, megkapja a lehetőséget a felemelkedésre, tisztességes boldogulásra. Eddigi politikai pályafutásom során kiemelten kezeltem az esélyegyenlőség, szociális biztonság ügyeit. Szakmai múltam alapján tevékenységem során az átlátható fejlesztéspolitika és a valódi munkahelyek teremtésének elősegítése megkülönböztetett figyelmet kap.

Meg kell fordítani azt a folyamatot, melynek során Nagykanizsa és térsége 2010 óta a Fidesz kormányzása alatt jelentősen lemaradt a környező városokkal folytatott versenyben mind a munkahelyteremtés, mind pedig a jóléti fejlesztések terén, mert Dél-Zala többre hivatott!

horvath_atm.jpg

Feleségemmel és két iskolás korú gyermekemmel Nagykanizsán élünk. Az ezredfordulón a gödöllői Szent István Egyetemen végeztem területfejlesztési szakirányon, majd a Nyugat-Magyarországi Egyetemen mérnök-közgazdászként. 2011-ben a Nagykanizsát és a környező településeket tömörítő kistérségi társulásnál, majd 2003-tól a regionális fejlesztési ügynökségnél dolgoztam, melynek 2007-től ügyvezetője is voltam. A terület- és regionális fejlesztés, a térségi és kistérségi együttműködés előmozdítása, a társadalom, a gazdaság és a környezet összehangolt fejlesztése terén kiemelkedő teljesítményért 2010-ben Pro Régió kitüntetésben részesültem.

 

 

Tanulmányok, iskolai végzettségek:

2001-2004       Nyugat-Magyarországi Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar, mérnök-közgazdász

2003. Nemzetközi Bankárképző Központ ZRt., Budapest, „A Strukturális Alapok felhasználásának gyakorlata”

 2001. Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest, “EU-konform agrártámogatási rendszer”

1995-2000       Szent István Egyetem Környezetgazdálkodási Intézet, Gödöllő, környezetgazdálkodási agrármérnök, területi tervezés szakirány

 

 Eddigi társadalmi, politikai tevékenységek:

2014 június          A Demokratikus Koalíció tagja lettem, Zala megye 3-as választókerületi szervezői feladatok átvétele

2014. október A nagykanizsai önkormányzati választáson az Együtt-DK közös listájáról tagja lettem Nagykanizsa MJV közgyűlésének, és az Ügyrendi, Jogi és Közrendi Bizottságnak.

2015. januártól Az Európai Unió Régiók Bizottságának tagja vagyok, ahol a DK politikáját képviselve sikerrel irányítottam rá külföldi képviselők figyelmét a jelenlegi Magyarországi helyzetre, az Orbán-kormány kártékony tevékenységeire. 

2015. áprilistól Zala megye 3-as választókerület választókerületi elnöke, az Országos Tanács tagja.

 

Az elmúlt évekbeli tevékenységeink eredményeként Nagykanizsán a DK a baloldali ellenzék meghatározó pártja lett. Sikerült a városvezető Fideszt több esetben meghátrálásra kényszeríteni: Fidesz-közeli céggel kötött gyanús szerződést felmondatni, fideszes városi cégvezetőt lemondásra kényszeríteni. Célom folyamatos, aktív sajtó- és közéleti tevékenységemmel a város fideszes vezetőit védekezésre kényszeríteni, megalkuvás nélkül támadni az etikátlan, részrehajló döntéseket, segíteni az elhagyott, elesett embereket és csoportokat.

A DK Sokak Magyarországa programjának készítése kapcsán részt vettem a gazdaságpolitikai kabinet munkájában, a gazdaságpolitikai, fejlesztéspolitikai kérdésekben készítettem anyagokat.

A Régiók Európai Bizottsága képviselőjeként az Orbán-kormányt elítélő nyilatkozatot sikerült elfogadtatnom az elmúlt év végén a baloldali frakcióval, és azon dolgozunk, hogy ez az egész 350 fős testülettel sikerülhessen áprilisig. A Bizottság javaslatomra véleményt fogadott el az Unió területére érvényes televíziók és videomegosztók működéséről, melyben kiemelt szerepet kapott a sajtószabadság ügye, a sokszínű média-kínálat biztosítása. Tagja vagyok a gazdaságpolitikai és az oktatási, szociális és innovációs szakbizottságnak.

 

süti beállítások módosítása