Horváth Jácint

Elfogyott az aszfalt - tavasszal befejezik

Sok kérdés egy kisebb beruházás körül

2016. február 21. - Horváth Jácint

A 2016. január 28-i közgyűlésen kérdést több kérdést is intéztem Dénes Sándor polgármester felé, amelyek közül egyet mindenképp kiemelnék. A város tavalyi költségvetésében a saját finanszírozásban megvalósuló közlekedési beruházások között szerepelt a Kisrác utca első szakaszának felújítása. Mivel szinte naponta járok ezen a szakaszon, ezért az itt folyó munkát is napról napra figyelemmel tudtam kísérni. A fenti munkára - több másik mellett -  a város tavaly szeptember 29-én között vállalkozási szerződést. A kivitelező az utóbbi évek egyik kedvenc kivitelezője, a Tabán-Bau Mezőgazdasági, Építőipari és Kereskedelmi Kft. (8640 Fonyód, Szabadság u. 7.) volt.

Először módosítani kellett a teljesítés határidejét, mivel "Vállalkozó 2015. november 3. napján Megrendelőnek jelezte, hogy a szerződés határidőre történő teljesítését rajta kívül álló körülmények akadályozzák. 2015. október 10 - 20. közötti időszak tartós esőzései miatt nem volt lehetőség útépítési munkákat végezni." Vajon szeptember 29-én arra számítottak, hogy egész ősszel egy csepp eső sem fog esni? Amúgy megjegyzem, hogy az elmúlt ősz az átlagosnál csapadékszegényebb volt.

Így tehát december 15-re módosították a vállalkozási szerződés a befejezés határidejét. Ám legyen. És mivel nyilvános volt, hogy a munkát december 15-ig kell befejezni, naponta meg tudtam győződni az előrehaladásról. Azonban december 15-én még nem volt aszfaltozva az út. Az aszfaltozási munkákat csak december 16-án reggel kezdték el, és még december 17-én is dolgoztak a területen. (ezek viszonylag könnyen bizonyítható tények az ott lakók tapasztalatai, autóbusz-elterelési, anyagszállítási dokumentumok alapján). Mivel a szerződésben kötbérezés is elő van írva a csúszás esetén, ezért erre vonatkozóan kérdést tettem fel: a vállalkozó mennyi kötbért fizetett a városnak a csúszás miatt?

Emellett az utca utolsó 20-30 métere az egyik sávban úgy fest, hogy nem teljesen került aszfaltozásra. Íme: 

img_20160219_103451.jpg

 A képen látható, hogy míg a jobb oldalon kész az új aszfalt,a bal oldalon ezt nem sikerült megvalósítani. 

Erre az alábbi linken feltöltött választ kaptam Dénes Sándortól. Eszerint a kivitelező december 15-én készre jelentette a munkát!!! A műszaki ellenőr csak december 21-re tűzte ki az átadás átvételt, amikor persze már - majdnem - mindent rendben találtak. Így kötbérről szó sem volt.

És most jön a dolog legviccesebb (sajnos nem vicc!!!) része. Eszerint "a műszaki átadás-átvételi eljáráson résztvevők azt is tapasztalták, hogy a Kisrác utca déli végében nem teljes értékű az aszfaltozási munka, a kivitelező egy rövid szakaszon hideg aszfaltot alkalmazott. Ennek javítását a kivitelezőnek garanciális kötelem keretében a tavasz folyamán el kell végeznie." Magyarul a mai napig nincs kész! ELFOGYOTT az aszfalt, majd tavasszal befejezik. És persze ezért semmi kártérítés nem jár a városnak, holott az alábbi képen jól látszik, hogy ez a rész az enyhe téli időjárás ellenére is meglehetősen kátyús már most.

img_20160219_103502.jpg

Így aztán itt nincs vége ennek a történetnek...

süti beállítások módosítása