Horváth Jácint

A városrehabilitációs projektek programalap nyertesei

2015. december 01. - Horváth Jácint

Nagykanizsa MJV októberi közgyűlésén kérdéssel fordultam Dénes Sándor polgármesterhez, amelynek során a városrehabilitációs projektek keretében az ún. programalapból támogatásra került projektek listáját kértem nyilvánosságra hozni a város honlapján. 

A "Ligetváros szociális célú rehabilitációja" és a Funkcióbővítő rehabilitáció 2. üteme (a jelenleg a Fő úton és környékén zajló beruházások) keretében lehetősége nyílt a városnak kisebb összegű pályázatok kiírására, ahol a pályázók különböző, az adott beruházáshoz kapcsolódó tevékenységek megvalósítására pályázhattak. Ez az ilyen beruházások esetében természetes és szélesíti a projektben elértek körét, például ilyen akciókkal az adott városrész lakosságát lehet különböző hasznos programokkal elérni.

Ugyanakkor a válaszlevél tartalma miatt, most én kényszerülök közzétenni ezt a listát.Egyrészről a válaszlevélben egy olyan webcímet adott meg a hivatal, ami nem létezik (kozpenztorveny.gov.hu). Persze ennek ellenére gyorsan megfejtettem, hogy valójában a kozpenzpalyazat.gov.hu oldalra gondoltak.

Másodszor pedig nem érzi úgy a város vezetése, hogy ezeknek a város által közpénzből (javarészt a Fidesz által oly sokat szidott EU-s forrásokból) megvalósított projektek listájának a város honlapján lenne a helye. Talán valami szégyellnivaló lenne ebben? 

Mindenesetre az általam ismert szempontok alapján lefuttattam ezen az oldalon egy keresést, és az alábbi projektlistát tudtam ebből összeállítani a támogatott programalap projektekről:

Igazán nem értem, hogy miért nem lehetett ezt a listát a városrehabilitációs projektek honlapjára feltenni, ha már egyszer a pályázati kiírásokat a mai napig meg lehet ott találni.

Ugyanakkor a fenti városrehabilitációs projektek esetében a városnak konzorciumi partnerei is voltak/vannak, amely vállalkozások, szervezetek szintén részesülnek ezekből az EU támogatásokból. Mondanom sem kell, ezek a partnerek, az általuk megvalósított projektelemek tartalma és a támogatások összege sem szerepelnek a város a honlapján. Így a legutóbbi közgyűlésen kikértem ezeket is, ha megkapom, ezen a felületen ily módon is nyilvánosságra hozom.

 

süti beállítások módosítása